Kurs Programowania Gier w Scratchu

Twoje dziecko marzy o programowaniu i tworzeniu gier?

Teraz może przenieść swoją wyobraźnię na ekran, programując własne animacje i gry w Scratchu! Dzięki przyjaznym bloczkom kodu, Scratch pozwala najmłodszym dzieciom tworzyć pierwsze gry i rozwijać pasję do nauk ścisłych.

Kurs Programowania w Scratchu to:

Wybierz najlepszy dla siebie kurs:

Dlaczego warto rozpocząć naukę od Scratcha?

Scratch uczy podstawowych pojęć programistycznych, takich jak pętle, zmienne, warunki i wydarzenia, które stanowią fundament dla każdego języka programowania. Jest to idealna platforma dla młodszych dzieci, które w Scratchu mogą rozwijać swoje zainteresowania i pasje w kierunku technologii, gier czy grafiki.

Jaki jest zakres kursu?

Naukę programowania w Scrachtu prowadzimy na dwóch poziomach:

Treść akordeonu

Podczas kursu uczestnik/czka:

  • Zaprogramuje 5 gier (tj. Pokonaj labirynt, Wygraj w lotto, Kosmiczna przygoda, Wielki
  • wyścig po pustyni, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej)
  • Stworzy grę multiplayer (tj. Ping pong)
  • Zaprogramuje 4 animacje (tj. Cassy na koncercie, Muzyczne zagadki, Kartka
  • Urodzinowa, Czas na spacer)
  • Założy konto na www.scratch.mit.edu gdzie może zapisywać swoje gry

Dodatkowo:

  • Dowie się jak korzystać z platformy (film instruktażowy)
  • Nauczy się zapisywać pliki i wgrywać zapisane
  • Dowie się jak wgrać gotowe materiały do gier i animacji
  • Nauczy się jak uruchomić grę z zapisanego pliku

Zagadnienia poruszane podczas kursu:

  • Podstawowe funkcje Scratch’a
  • Układ współrzędnych
  • Funkcje duplikowania
  • Wprawianie w ruch postaci w grze (losowo, do punktu, skoki, latanie)
  • Dodawanie nowego tła, postaci, dźwięków
  • Malowanie postaci z gry
  • Tworzenie gier kilkupoziomowych
  • Programowanie sterowania postaciami w grze i animacjach
  • Zmienne i ich zastosowanie
  • Instrukcje warunkowe
  • Zastosowanie pętli w programowaniu
  • Tworzenie gry multiplayer
  • Licznik czasu w grach
  • Funkcje nadawania i odbierania komunikatów
  • Tworzenie dialogów postaci
  • Wprowadzanie danych do programu

Podczas kursu uczestnik/czka:

  • stworzy gry liczne gry tj. Bingo, Gabinet luster, Wyprawa po klejnot oraz kultowe
  • Arkanoid i Snake
  • zaprogramuje kalkulator!
  • zaprogramuje generator figur geometrycznych
  • stworzy grę multiplayer (Gra w kaczki)
  • zaprogramuje wirtualny podpis
  • zaprogramuje animacje (tj. akwarium, eksperymenty kuchenne)

Dodatkowo:

  • Dowie się jak korzystać z platformy (film instruktażowy)
  • Nauczy się zapisywać pliki i wgrywać zapisane
  • Dowie się jak wgrać gotowe materiały (także własne zdjęcia) do gier i animacji
  • Nauczy się jak uruchomić grę z zapisanego pliku

Zagadnienia poruszane podczas kursu:

  • Działania matematyczne i ich własności
  • Figury geometryczne
  • Efekt głębi w grach
  • Korzystanie z rozszerzeń (pióro)
  • Klonowanie postaci
  • Instrukcje warunkowe
  • Zmienne i ich zaawansowane zastosowanie
  • Rysowanie, stemplowanie
  • Nowe sposoby poruszania postacią (ruch za kursorem, ruch za pomocą
  • współrzędnych)
  • Efekty graficzne – zniekształcenia
  • Wgrywanie własnych zdjęć
  • Porównywanie wyników i rozstrzyganie gier
  • Zastosowanie list i ich własności

Przyczynowość przy tworzeniu rozbudowanych gier

Zobacz jakie gry powstają na poziomie podstawowym:

Zobacz jakie gry powstają na poziomie średniozaawansowanym:

Zobacz terminy kursów:

Treść akordeonu

Zajęcia cyklicznie, raz w tygodniu:

poniedziałek, 17:00 – 18:30 (03.02.2025) Podstawowy

Powiadom o nowych terminach

Zajęcia w okresie ferii zimowych i wakacji.

Od poniedziałku do piątku, w stałych godzinach:

3.02 – 7.02.2025 (10:00 – 11:30)
10.02 – 14.02.2025 (12:15 – 13:45)
17.02 – 21.02.2025 (10:00 – 11:30)
24.02 – 28.02.2025 (12:15 – 13:45)

Najbliższe terminy:

poniedziałek, 17:00 – 18:30 (20.01.2025)
poniedziałek, 17:00 – 18:30 (27.01.2025)

Powiadom o nowych terminach

Nauka programowania rozwija nie tylko umiejętności techniczne, ale także kreatywność, cierpliwość i zdolność logicznego myślenia.

Rozpocznij przygodę z programowaniem już dziś i zobacz, jak szybko Twoje dziecko nauczy się tworzyć własne interaktywne projekty.

Cena:

Kurs Semestralny 15-tygodni

30 lekcji + 7,5 h konsultacji

1290,00 zł (raty)

Kurs Semestralny 15-tygodni

30 lekcji + 7,5 h konsultacji

1161,00 zł (jednorazowo)

Kurs Tygodniowy (Półkolonie - Ferie)

10 lekcji + 2,5h konsultacji

  490,00 zł

Lekcja Próbna

90 min

 0,00 zł

Cena zawiera

Zniżki i Promocje

Terminy płatności

Dane do przelewu:

Fabryka Naukowców Sp. z o.o.
ul. Ziemowita 1, 44-100 Gliwice
Alior Bank 69 2490 0005 0000 4600 3586 3964
Tytułem: Kurs, imię i nazwisko uczestnika/czki

Informacje Dodatkowe

Zapewniamy transport autokarem z Gliwic i Katowic.

Transport jest dodatkowo płatny:

  • Katowice: 140,00 zł
  • Gliwice: 120,00 zł

Miejsce zbiórki i orientacyjna godzina wyjazdu:

  • Katowice (9:00)

skrzyżowanie ul. Olimpijskiej i ul. Góreckiego (Parking za NOSPR)

    • Gliwice (8:00)

    ul. Ziemowita 1

Regulamin Dojazdu

Zajęcia prowadzone są w Aplikacji Zoom. Przed rozpoczęciem kursu, uczestnicy otrzymują link do zajęć (stały na wszystkie zajęcia). Aplikacja Zoom jest bezpłatna na użytkowników. Poza standardowymi funkcjami tj. umożliwia prezentowanie materiału, wysyłanie wiadomości, udostępnianie ekranu, zapewnia bezpieczeństwo uczestników (Osoba prowadząca akceptuje wszystkie osoby dołączające)

Po każdych zajęciach Instruktor Prowadzący jest do dyspozycji dzieci przez 30 min. W tym czasie można skonsultować grę/program, sprawdzić grę/program, a także nadrobić materiał z lekcji w przypadku nieobecności.

W przypadku nieobecności, wysyłamy materiał do realizacji oraz zapraszamy na konsultacje po kolejnych zajęciach lekcyjnych.

Przed rozpoczęciem Kursu można wziąć udział w lekcji próbnej. Lekcja próbna trwa 90 min. Podczas lekcji próbnej dzieci wykonają prosty program, zapoznają się z formą zajęć oraz zakresem kursu. Lekcja próbna umożliwia sprawdzenie czy taka forma zajęć dziecku odpowiada, a jednocześnie pozwala ocenić jego predyspozycje do nauki programowania.

Udział w lekcji jest bezpłatny i nieobowiązkowy.

Istnieje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, a w późniejszym okresie rozwiązania umowy z 30dniowym okresem wypowiedzenia. Zachęcamy też to skorzystania wcześniej z lekcji próbnej i zobaczenia jak przebiegają zajęcia.

Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie

Aby w pełni korzystać z Kursu potrzebny jest komputer oraz dostęp do Internetu:

  • Komputer
  • Internet
  • Kamerka internetowa
  • Zestaw słuchawkowy (zalecane)

Zarówno dostęp do platformy jak i programowanie odbywa się w przeglądarce internetowej, zatem nie ma potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania.

Oczywiście, prosimy podczas zakupu zaznaczyć chęć otrzymania faktury oraz podać dane.

Programowanie? To dziecinnie proste!
Rozpocznij przygodę ze Scratchem!

Chcesz mieć pewność, że dziecku spodoba się Kurs?

Weź udział w lekcji próbnej!

Lekcja próbna trwa 90 min. Podczas lekcji próbnej dzieci wykonają prosty program, zapoznają się z formą zajęć oraz zakresem kursu.

To świetna okazja, by sprawdzić, czy taka forma zajęć dziecku odpowiada, a jednocześnie ocenić jego predyspozycje do nauki programowania.

Lekcja jest bezpłatna, a liczba miejsc ograniczona – zapisz się już dziś!

Dlaczego Fabryka Naukowców?

Lat doświadczenia
+ 0
Kursantów/ek online
+ 0
pozytywnych opinii
0 %

Jesteśmy tu, by wspierać Twoje dziecko w pierwszych krokach z programowaniem. Dzięki naszemu kursowi będzie rozwijać swoją pasję w bezpiecznym, inspirującym środowisku.

Razem odkryjmy, jak wielki potencjał drzemie w Twoim dziecku – pozwól mu stać się prawdziwym twórcą gier i animacji w Scratchu!

Zobacz co o naszych kursach sądzą uczestnicy/rodzice?!

Masz więcej pytań?
Nie wiesz który kurs wybrać?
Skontaktuj się z nami!

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

pn - pt 9:00 - 17:00

Fabryka Naukowców Sp. z o.o

ul. Ziemowita 1 (II piętro)

44-100 Gliwice

NIP: 631 265 15 26

REGON: 243429166

KRS: 0000486954

FabrykaNaukowców - Copyright © 2025 FabrykaNaukowców Wszystkie prawa zastrzeżone