Zajęcia dla dzieci (klasy 0-1)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły, przedszkola (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Koder Junior to zajęcia przygotowane z myślą o dzieciach, które ukończyły 5 rok życia i lubią korzystać z tabletu i innych urządzeń elektronicznych. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do komputerów, grania w gry, by nauczyć je mądrze korzystać z urządzeń oraz wykorzystywać tablety i komputery do nauki. Dzieci na zajęciach dowiedzą się czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Dzieci tworzą swoje pierwsze gry i animacje, uczą się ich projektowania, kodowania, rozwijają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora.

Zajęcia dla dzieci (klasy 0-1)

Cykliczne, półtoragodzinne zajęcia z programowania gier odbywające się raz w tygodniu na terenie szkoły, przedszkola (po godzinach lekcyjnych) lub w naszej placówce.
Koder Junior to zajęcia przygotowane z myślą o dzieciach, które ukończyły 5 rok życia i lubią korzystać z tabletu i innych urządzeń elektronicznych. Wykorzystujemy zamiłowanie dzieci do komputerów, grania w gry, by nauczyć je mądrze korzystać z urządzeń oraz wykorzystywać tablety i komputery do nauki. Dzieci na zajęciach dowiedzą się czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Dzieci tworzą swoje pierwsze gry i animacje, uczą się ich projektowania, kodowania, rozwijają umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz tworzenia prostej grafiki. Udział w zajęciach nie wymaga uczestnictwa we wcześniejszych kursach, ale może stanowić kontynuację i uzupełnienie wiedzy zdobytej podczas kursów Młodego Konstruktora.

Program zajęć

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (po 90 min) przez cały semestr (12 spotkań w semestrze). Dzieci na zajęciach dowiedzą się, czym jest programowanie i jakie etapy powinno się podjąć aby osiągnąć cel. Ważne dla nas jest aby dzieci mogły najpierw tworzyć te założenia w świecie realnym, w tym z którym mają styczność na co dzień i dopiero później przenosić go w świat wirtualny. W trakcie każdego spotkania dzieci w parach programują gry, tworzą animacje. Dodatkowo każda gra jest osadzona w konkretnym kontekście dzięki czemu dzieci pogłębiają i uzupełniają swoją wiedzę o dodatkowe obszary (np. poznają znaki drogowe, zasady poruszania w ruchu drogowym, kierunki, położenie). Podczas zajęć Koder Junior nie ma budowy z klocków LEGO.

Poza podstawami programowania podczas zajęć dzieci rozwijają umiejętności:

  • budowania sekwencji
  • myślenia analitycznego
  • myślenia przyczynowo – skutkowego
  • samodzielności, ale też pracy w zespole
  • cierpliwości
  • kreatywności w rozwiązywaniu napotkanych trudności
  • rozwiązywania problemów

Cykl zajęć pozwala dzieciom na systematyczne zdobywanie wiedzy, pogłębianie jej, a tygodniowe przerwy między zajęciami umożliwią zapamiętanie materiału jednocześnie nie powodując przemęczenia. Po skończonym cyklu istnieje możliwość kontynuacji.

Materiał dydaktyczny

Do pracy z najmłodszymi wybraliśmy intuicyjne oprogramowanie Scratch Junior, dedykowane do pracy z dziećmi od 5 roku życia, pozwalające na tworzenie animacji i nieskomplikowanych gier. Graficzny system programowania jest na tyle prosty, że nie wymaga praktycznie użycia klawiatury, dzięki czemu już pięciolatek jest w stanie stworzyć własną animację. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Dzieci układają z kolorowych bloczków prosty kod, który sprawia, że wesołe postaci poruszają się, wydają dźwięki, znikają.

Ponadto, każdy element graficzny zastosowany w grze, mogą tworzyć w edytorze, co nadaje indywidualny charakter grom, rozwija w dzieciach kreatywność i zdolności manualne.

Graficzny sposób programowania jest przyjazny i intuicyjny dla uczniów, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu algorytmów, kształtuje logiczny sposób myślenia. Prowadzi to do uporządkowania procesów myślowych, co jest szczególnie ważne w rozwoju kompetencji matematyczno-przyrodniczych. Interaktywna forma zajęć zapewnia świetną zabawę i zaangażowanie uczestników. Przyswajanie wiedzy jest efektywne, gdyż uczestnicy są motywowani do podejmowania wyzwań, które z jednej strony stanowią zabawę, a z drugiej prowadzą dziecko przez labirynt praktycznych zagadnień, przydatnych w bieżącej edukacji szkolnej.

Cena

Opłata za cały semestr wynosi 660,00 PLN (560,00 PLN dla kontynuujących naukę*):

  • 120 zł (80 zł*) - zaliczka (potwierdzenie uczestnictwa do 5 dni od zapisu)
  • 180 zł (160 zł*) - 15 października
  • 180 zł (160 zł*) - 15 listopada
  • 180 zł (160 zł*) - 15 grudnia

W przypadku płatności jednorazowej, cena kursu jest niższa o 10% i wynosi 594,00 PLN (504,00 PLN dla kontynuujących naukę*). Płatność powinna być uiszczona do 5 dni od dokonania rezerwacji, jednakże nie później niż w dniu rozpoczęcia zajęć.

* Dotyczy osób, które uczestniczyły w Kursie Semestralnym, Półkoloniach lub Koloniach. Przy zapisie, w polu "kod promocyjny" prosimy wpisać: KONTYNUACJA

W ramach zajęć semestralnych gwarantujemy Państwu:

  • 24 godziny lekcyjne (12 spotkań x 90min)
  • zajęcia w grupach maksymalnie 12 osobowych
  • niezbędny do zajęć sprzęt
  • komfortową edukację w zespołach dwuosobowych
  • opiekę i wiedzę wykwalifikowanej kadry (2 prowadzących w grupie powyżej 8 uczestników)
  • pokaz dla rodziców na zakończenie kursu
  • pamiątkową koszulkę, płytkę z grami wykonanymi przez Uczestnika
  • dyplom ukończenia kursu
Zapisz

 

Terminy i lokalizacje

Katowice, Uniwersytet Śląski - Instytut Fizyki

ul. Uniwersytecka 4

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • środy, 1730 - 1900 (I zajęcia: 4.10.2017)

Gliwice

ul. Ziemowita 1

Semestr I (NOWA GRUPA!)
  • piątki, 1500 - 1630 (I zajęcia: 6.10.2017)
  • piątki, 1700 - 1830 (I zajęcia: 6.10.2017)

Gliwice, Szkoła Społeczna

ul. Robotnicza 4

  • terminy do ustalenia

Katowice, Akademia Montessorii

ul. Kostki Napierskiego 38

  • terminy do ustalenia

Gliwice, Szkoła Filomata

ul. Pszczyńska 22

  • terminy do ustalenia

Katowice, Szkoła Jak Dom

ul. Witosa 18

  • terminy do ustalenia

Lędziny, Zespół Szkół

ul. Goławiecka 36

  • terminy do ustalenia

Żernica, Dom Kultury

ul. Szafranka 9

  • terminy do ustalenia

Zabrze, Szkoła Podstawowa nr 42

ul. Gagarina 2

  • terminy do ustalenia
Zapisz